Din cauza unei reclame virale din Norvegia, în care care s-a decis sa i se altereze povestea lui Moș Crăciun, fără absolut nici o legitimitate, noi acum trebuie sa avem o conversație cu odraslele noastre:
– Despre viața sexuală a lui Moș Crăciun, care depășește significația Crăciunului.
– Să explicam de ce se săruta cu un bărbat având in vedere ca nu s-a sărutat niciodată cu soția sa, în nicio reclama sau poveste (și asta pentru ca a fost întotdeauna irelevant si nu s-a pus problema vieții lui sexuale).
– De ce își înșeală soția așa in public; povestea ei chiar nu are nici o importanță, care este versiunea dânsei?
– Dacă asta este o alta versiune a lui Moș Crăciun? Înseamnă ca versiunea în care au crezut copii noștri pana acum era minciună? Este doar un singur Moș Crăciun, nu?
Acum urmează o întrebare pe care mi-o pun eu și care, cu siguranța, nu v-a întarzia sa invadeze imaginația a mai multor persoane cu cât analizează mai atent aceasta reclamă. Dacă Mosul, care mereu a fost asta, un Moș, în imaginația noastră și în inimile noastre, este îndrăgostit de Harry, care astăzi este un adult vigoros, nu vorbim despre o anomalie? Oare Moșul avea bucurii la Harry și când era doar un copil? La câti mai are bucurii Moșul? Acea agenție de marketing a decis sa vomite o versiune a poveștii fără sa analizeze rădăcinile, valorile și imaginea caracteristice lui Moș Crăciun.
Avem nevoie de context, iar contextul religios, creștin, istoric și tradiional nu este de partea acestei versiuni mutante a lui Moș Crăciun.
Dacă un grup social are nevoie să se manifeste și să atragă atenția atât de tare, n-au decât , cu ajutorul lui Dumnezeu, să întemeieze tradiție, sa dezvolte cultură si să genereze patrimoniu propiu, nu să recicleze în disperare personaje, povești și legende.
Patrimoniul cultural este foarte important într-o societate. Acesta se clădește în sute de ani de sacrificii, foame, sânge, război, suferințe, dans, bucurii si iubire, ca după să vină niște Terchea-Berchea de la agenția de marketing de la etajul 30 al clădirii de sticlă, să schimbe povestea lui Moș Crăciun cu un click, intr-un exces de eficiență care mai mult inspira a lene și lipsa de imaginație decât a revindicarea vre-unui colectiv discriminat.
Puteți vedea reclama în întregime aici.
