close
ActualitateEditorialPromovate

Scandalul Balenciaga explicat – (fotografii)

Astăzi firma de lux spaniola Balenciaga a trebuit să-și ceara scuze pentru a doua oară pentru campaniile de publicitate pe care le-a lansat în ultima perioada.

În primul rând firma a trebuit sa explice campania de Crăciun “The Stories” în care apar copii ținând genți Balenciaga în forma de ursuleți care poarta hamuri BDSM și accesorii sexuale în general, ursuleții au ochii învinețiți iar copii sun înconjurați de sticle, pahare pentru alcohol  și alte obiecte violente și ostentativ sexuale. În una din imagini chiar apare o banda adezivă unde numele Balenciaga este scris Baalenciaga, sau cel putin așa pare, noi în imagine nu vedem decât cuvântul Baal (numele unui demon).


In al doilea rând, în campania de Primavara 2023 în care Balenciaga colaborează cu Adidas, una din genți este așezată pe o copie a unei decizii judecatoriesti din 2008 (2008 United States v. Williams) care s-a pronunțat asupra constituționalității legii care interzice desfășurarea pornografiei infantile, nefiind aceasta protejata de dreptul la libertatea de expresie. Hotarârea judecatorească a fost fotografiată printre hârtiile împrăștiate pe un birou într-un anunț pentru o poșetă alb-negru care se vinde la peste 3.000 de dolari.

Acum, Balenciaga a anunțat că va acționa în justiție împotriva companiei de producție, North Six, și a scenografului, Nicholas Des Jardins, pentru campania sa de primăvară 2023. La fel, în cazul fotografiilor în care apar copii, Balenciaga se distanțează de fotograful faimos Gabrielle Galimberti desi au decis ca nu îl vor da în judecata. „Mi s-a cerut doar și exclusiv să luminez scena dată și să fac fotografiile conform stilului meu de semnătură”, a scris Galimberti. „Ca de obicei pentru o filmare comercială, direcția campaniei și alegerea obiectelor afișate nu sunt în mâinile fotografului.”

Mari ambasadoare ai acestei case de modă precum Kim Kardashian (42) care are 4 copii și Bella Hadid (26), model oficial Balenciaga, au întârziat sa reacționeze. Hadid deși a eliminat cea mai nouă campanie de pe rețelele ei de socializare, fanii s-au grăbit să-și arate disprețul față de legătura ei cu brandul în postările anterioare care promovau colaborarea recentă Balenciaga și Adidas cu modelul ca protagonistă, lăsând comentarii cu #cancelbalenciaga.
Kim Kardashian s-a manifestat în contra însa nu a rupt oficial legăturile cu Balenciaga de moment.

În concluzie, toată lumea bâjbâie pe lăngă o greșeală care ar trebui sa fie fatală pentru Balenciaga.

Dar ce este Balenciaga?
Firma de lux spaniola este cunoscută ca fiind o casa de modă… antimodă. Mai exact, un imperiu al kitsch-ului dus în extreme, atât la design cât și la preț. Balenciaga practic oglindește atitudinea adolescenta care se define printr-un continuu strigat de atenție folosind imaginea în exclusivitate, fără a se sprijini de substanță. Folosesc urâtul, pur și simplu fără context, fără istorie, și de multe ori fără relevanță, și evident, fără eleganța.

Cu toții am trecut prin faze de teribilism în adolescenta, prin care voiam sa ne coloram parul, sa ne rupem blugii, sa ne arătăm buricul, sa ne punem ținte la mâini și la gât, sa ne facem tatuaje, toate în același timp dacă ar fi fost posibil și toate pentru a atrage atenția. La vârsta aia, ce substanță sa avem ca ne lipsea experiența, multe cărți de citit și filme de văzut pana sa ajungem la concluzia ca nu e nevoie de atâtea zorzoane ca sa fim plăcuți. La fel și Balenciaga, e ok dacă ei considera ca designul unei pungi de chipsuri Lays este perfect pentru o poșetă, cu toți trecem prin acea faza, dar nu mai este în regula când sexualizezi imaginea unor copii, în preajma sărbătorilor, ca sa strigi la toată lumea că ești și tu pe piață.

 

Din păcate, faptul ca aceasta firma obscena și ostentativă are succes printre așa de mulți adulți ne arata ca adolescenta asta teribilistă prin care am trecut cu toții, indiferent de clasa socială sau buget, se cam prelungește. Drept dovada, oamenii mai nou, în loc sa colecționeze arta, colecționează pantofi de sport și genți așa  cum colecționam noi abțibilduri când eram mici, ca na, asta ne permiteam.
Competenta pe piața modei este feroce și Balenciaga știe asta, ca pană la urmă orice fel de reclamă, bună sau rea, tot reclamă bună este, iar faptul ca Balenciaga încă are 14 milioane de urmăritori pe Instagram reflecta cat de slabi de înger suntem.
Declarația oficiala Balenciaga

 

 

Surse fotografii: pagina oficială Balenciaga, Google, Instagram

 

Tags : bdsmblenciagacancelbalenciagachildrenGabrielle galimbertiKim kardashianscandal

Leave a Response

Politică comentarii: Site-ul acesta a fost creat pentru a susține și a încuraja dezbaterea și schimbul de opinii și argumente. Încurajăm și apreciem opinii contrare celor exprimate în articolele publicate pe acest site, însă atâta timp cât afirmațiile se fac pe un ton respectuos, mai ales când sunt adresate autorului sau unui alt comentator.