close
CronicăPromovate

OCTOBASUL

„Când mi-am luat inima în dinți și m-am apropiat, am întins mâna să-l ating, așa cum obișnuiam cu câinii cei răi care puteau fi îmblânziți doar prin omenie sau printr-un desăvârșit noroc. Colosul din podul profesorului era ca o fiară de lemn, rănită, culcată la pământ. Privindu-l cu atenție, avea forma unei viori. Era, mai degrabă, un soi de contrabas, dar de vreo două-trei ori mai mare. La trecerea arcușului peste groasele-i corzi, acestea vibrau într-un dans lent, unduit, cumva în slow motion, asemănător șerpuirii reptilelor care stăpâneau tărâmul de dincolo de muzică.
– Este un octobas, dragul meu! mi-a șoptit profesorul, cu ochii înlăcrimați. În toată lumea nu există decât șapte exemplare înregistrate. Acesta este al optulea, neștiut de nimeni până azi. L-a făcut acum o sută de ani însuși Jean-Baptiste Vuillaume, lutierul, pentru Te Deum-ul lui Hector Berlioz.” (Ioan Mihai Cochinescu, „Vulpea lui Akira”, Editura Trei, 2022)

#VulpeaLuiAkira #IoanMihaiCochinescu #EdituraTrei # #Octobas

photo © 2023 Sidonia Călin

Leave a Response

Politică comentarii: Site-ul acesta a fost creat pentru a susține și a încuraja dezbaterea și schimbul de opinii și argumente. Încurajăm și apreciem opinii contrare celor exprimate în articolele publicate pe acest site, însă atâta timp cât afirmațiile se fac pe un ton respectuos, mai ales când sunt adresate autorului sau unui alt comentator.