close
Social

Campania de prevenire a furturilor din locuințe – „Hoții sunt creativi – fii preventiv!”

Poliția Română, împreună cu Groupama, și-a propus inițierea și derularea unei noi campanii de prevenire a furturilor din locuințe — ‘Hoții sunt creativi — fii preventiv!’.

Aceasta se înscrie în cadrul priorității naționale ‘Prevenirea infracțiunilor contra patrimoniului’ și abordează o categorie de infracțiuni care au o pondere însemnată în volumul faptelor penale de acest tip și un impact deosebit în percepția populației în ceea ce privește siguranța personală.

În acest context, deși în ultimii ani tendința a fost una descrescătoare, acest tip de criminalitate a reprezentat constant un domeniu prioritar de acțiune preventivă a Poliției Române.

Este a 6-a campanie desfășurată de Poliția Română alături de Groupama (celelalte 5 campanii de prevenire a infracțiunilor contra patrimoniului — ‘Fii precaut, hoții nu dorm!’, ‘Nu-ți lăsa mașina la îndemâna hoților’, ‘Nu-ți scăpa casa din ochi!’, ‘Infractorii te pot cunoaște mai bine decât crezi!’ și ‘Neglijența — invitație deschisă la furt!’) întreprinse în perioada 2011—2016,

Conceptul creativ al acestei campanii se concentrează, în acest an, pe tema inventivității infractorilor care găsesc metode din ce în ce mai ingenioase de a păgubi potențialele victime.

Pe această abordare s-au fundamentat atât denumirea campaniei ‘Hoții sunt creativi — fii preventiv!’, cât și mesajele preventive care invită cetățeanul la cunoașterea modurilor de operare cele mai frecvente utilizate de hoți, precum și la vigilență și adoptarea măsurilor fundamentale de siguranță a locuinței și a bunurilor personale.

Un argument important în alegerea acestei variante de lucru a fost reprezentat de importanța conștientizării de către publicul țintă a necesității adoptării unei atitudini prudente în raport cu locuința și bunurile proprii, precum și a consecințelor neluării unor măsuri preventive fundamentale.

Din analiza datelor rezultă că infractorii se prezintă la ușa locuințelor persoanelor, folosindu-se de diferite pretexte (oferire produse gratuite, oferire pomană, cumpărare obiecte vechi, vânzare diverse produse) pentru a putea fi lăsați în interior.

După aceea, oferă bancnote de valoare mare la care cer rest, pentru a afla unde sunt ținuți banii, pe care îi sustrag într-un moment de neatenție a victimei.

Alții își declină calități oficiale de angajați ai unor societăți de distribuție a energiei sau a gazelor, sau de lucrători de Poliție, pentru a putea umbla prin toate camerele locuinței în căutarea banilor.

În câteva situații, infractorii au fost invitați în casă la inițiativa persoanelor vătămate: a dat anunț în ziar că are nevoie de o persoană care să-l îngrijească; a invitat o necunoscuta în locuință să-i doneze articole vechi de îmbrăcăminte; a primit în casă două persoane pentru a discuta despre fiul său plecat în străinătate.

În majoritatea cazurilor au fost sustrași bani (sume cuprinse între 50 și 60.000 de lei), doar în două cazuri fiind sustrase bijuterii și într-unul un telefon.

Victimele furturilor din locuințe prin împrietenire sunt în egală măsură femei și bărbați.

Tags : furturi autohotispargeri

Leave a Response

Politică comentarii: Site-ul acesta a fost creat pentru a susține și a încuraja dezbaterea și schimbul de opinii și argumente. Încurajăm și apreciem opinii contrare celor exprimate în articolele publicate pe acest site, însă atâta timp cât afirmațiile se fac pe un ton respectuos, mai ales când sunt adresate autorului sau unui alt comentator.