close
ActualitatePromovateSocial

Distrugerea oricărei forme publice de educație a copiilor României și un citat din Mircea Platon

Distrugerea oricărei forme publice de educație a copiilor României și un citat din Mircea Platon

Iata cateva dintre ultimele “mari reforme” gândite de domnul Cîmpeanu – în fapt ultimele asalturi ale Ministerului Educației împotriva școlii din România:

“1. Ministrul Câmpeanu spune că profesorul se va redefini ca „facilitator către nenumăratele resurse de pe internet”.
Exact această idee, identică, stă la baza lucrării lui Iván Illich despre ”deșcolarizarea societății”. Când am scris despre Deșcolarizarea României am arătat că rețelele care au pus pe butuci sistemul de învățământ din România vor transformarea profesorului în facilitator de căutare pe google și că par a ieși, dpdv ideologic, și din negura ideilor lui Illich (că nu mai scăpăm de acest șir nesfârșit de Ilici care ne-au mâncat zilele și țara).
Cu alte cuvinte, Câmpeanu vorbește exact ca toți reformatorii școlii din ultimii 30 de ani. E, cu alte cuvinte, o unealtă. O sculă.”

“2. Câmpeanu a anunțat noua reformă în același timp în care a promis măriri salariale profesorilor. Prin urmare, sindicatele au înțeles mesajul și au ieșit la demonstrații cerând măriri de salarii. Nu au spus nimic sindicatele și profesorii cu pancarte pozați prin ziare despre DEPROFESIONALIZAREA pe care o implică noua reformă și digitalizarea. Cu alte cuvinte, profesorii acceptă să nu mai fie profesori dacă li se dau câțiva gologani în plus. Sindicatele au acceptat de mult ca școala să nu mai fie școală și învățământul, învățământ. Acum acceptă și această ultimă degradare.”

“3. Câmpeanu spune că se vor înlocui tablele negre, de ardezie, cu așa-zisele table inteligente, adică cu uriașe ecrane conectate la internet la care elevii se vor holba toată ziua. De ce face domnul ministru acest lucru? Zice el: ”Vrem sau nu vrem, ne place sau nu ne place, educația va evolua mult mai mult către digital.”

“El este ministru al unei țări democratice din punct de vedere constituțional. El ocupă acea funcție pentru a pune în practică voința cetățenilor, nu pentru a ne anunța că școala se va altera indiferent de voința noastră. Nu e dictator și nici nu anunță starea vremii. Starea vremii nu ține de voința noastră, deși ni se spune că, dacă vrem și facem eforturi uriașe, putem lupta împotriva încălzirii globale. Dar acest politician de cârpă ne spune că nu putem lupta pentru o școală adevărată, normală, clasică, pentru că ”ne place, nu ne place”, lucrurile stau într-un anumit fel.

Deci putem lupta împotriva încălzirii globale, dar nu putem lupta pentru a ne ține tablele pe pereții claselor și pentru a ține digitalizarea tâmpitoare în afara școlii? Putem lupta împotriva sistemului climatic, dar nu putem lupta pentru valorile care susțin școala și care fac posibilă verticalizarea omului prin învățământ și educație? Natura e la degetul nostru mic, dar cultura ne scapă? Cât de redus trebuie să fii ca să susții așa ceva?” – Mircea Platon.

Ieri dupa pranz am organizat un protest simbolic în fata sediului Ministerului Educatiei.

Am vrut sa tragem un semnal de alarma atat fata de decaderea continua a calitatii sistemului de învatamant din România, cat si fata de ultimul set de masuri dezastruoase de reforma gandite de domnul ministrul Cîmpeanu și consilierii sai, care, în loc sa repare ceva din ce s-a distrus sistematic în ultimii 32 de ani, încearca sa provoace doar un haos total în randul profesorilor si elevilor, si sa dea lovitura de gratie sistemului de educatie, aflat deja în genunchi.

Iata si cateva dintre sloganurile afisate ieri în fata sediului Ministerului Educatiei:

“Cîmpeanu – reformator sau terminator?” ;
“Profesori, vreti sa fiti înlocuiti de niste softuri?” ;
“Digitalizarea înseamna îngroparea învatamantului!” ;
“Expunerea frecventa la tehnologie dauneaza creierului copiilor!”.

Aceste reforme radicale nu sunt unele haotice, ci calculate. Daca vrei sa îngenunchezi o natiune

o lovesti la baza, care este Educatia. Si asta se tot face, de 32 de ani, cu tot mai mare succes…

“Rădăcina răului în învățământul românesc stă în redefinirea scopului său. Conform legii învățământului actuale, scopul sistemului de educatie este generarea de resursă umană pentru piață globală a muncii. (…)
În trecut, sistemul clasic de învățământ a asigurat accesul tuturor la educație,si a creat posibilitatea apariției unor elite naționale. România modernă a fost creată astfel. Elita pe care o deplângem, distrusă de comuniști, a fost creată de sistemul clasic de învățământ. (…)
Ce e de făcut? Să ținem cu dinții de elementele sistemului clasic, să redefinim scopul și să refacem sistemul. Să discutam de scopul sistemului de învățământ plecând de la sentimentul național, de la necesitatea pregătirii de conștiințe, de la transmiterea cunoștințelor între generații, de la pregătirea intelectului. Să cream oameni, generații care să stea pe propriile picioare.” – Mircea Platon

Stop deșcolarizării României!
#neamunit #romania #educatie

Liga pentru Deșteptarea României
Alătură-te!

Text/foto via Neamunit România

Leave a Response

Politică comentarii: Site-ul acesta a fost creat pentru a susține și a încuraja dezbaterea și schimbul de opinii și argumente. Încurajăm și apreciem opinii contrare celor exprimate în articolele publicate pe acest site, însă atâta timp cât afirmațiile se fac pe un ton respectuos, mai ales când sunt adresate autorului sau unui alt comentator.