Expoziţia de la Milano este ceea ce se cheamă o expoziţie universală, eveniment organizat odată la cinci ani, pe o perioadă de şase luni. Aici vin să se prezinte o serie de state, organizaţii internaţionale, companii şi ONG-uri, în scopul de a atrage investiţii. Miza României la eveniment este imaginea, mai exact promovarea mediului de afaceri local şi atragerea de investitori străini, în contextul în care se estimează că la eveniment vor veni circa 20 de milioane de participanţi.
Satul tradițional din Delta Dunării va fi anul acesta imaginea reprezentativă pentru România la „Expo Milano 2015”, cel mai important eveniment expoziţional internaţional, cu un pavilion de 887 metri pătraţi. Bugetul alocat de ţara noatră pentru participarea la acest eveniment este de 3,5 milioane de lei.
„Expo Milano 2015 nu va fi numai un eveniment cu caracter material, va fi o mare experienţă pentru cei 145 de participanţi înscrişi azi, care reprezintă 94% din umanitate“, a declarat Mario Mantovani, vicepreşedintele regiunii italiene Lombardia, venit la Bucureşti pentru a prezenta expoziţia.
„Mesajul cheie pe care dorim să-l transmitem în timpul participării noastre este acela de trai în armonie cu natura care este în strânsă legătură cu tematica generală a expoziţiei. Pavilionul României va reprezenta o interpretare actuală a satului tradiţional care se află în Delta Dunării, la care vizitatorii sunt invitaţi să descopere bogăţia culturii, resursele sale naturale, precum şi soluţiile ecologice adoptate care promovează dezvoltarea sustenabilă a ţării”, a spus Georgian Ghervasie, comisarul general al pavilionului României la acest eveniment.
Potrivit acestuia, pavilionul va fi structurat pe două niveluri, respectiv parter şi etajul 1.
„Edificiul va fi structurat pe două niveluri, respectiv parterul, cu o interpretare modernă a bogăţiilor şi varietăţilor resurselor româneşti. Primul etaj este dedicat tradiţiei şi este reprezentat de o casă tradiţională românească construită din lemn şi sticlă, având acoperişul din stuf. Înăuntru va fi un restaurant înconjurat de o grădină pe care vom încerca să o ţinem vie pe toată durata expoziţiei. Una dintre cele mai apreciate bogăţii a ţării este biodiversitatea”, a explicat comisarul general pentru România la Expo Milano 2015.
România a fost prima ţară din Uniunea Europeană care s-a înscris pentru participarea la Expo. Concret, participarea României la expoziţie constă într-un pavilion de două etaje, cu o suprafaţă de 887 metri pătraţi, care imită o casă din Delta Dunării, variantă modernizată. Pavilionul, cu motto-ul „traiul în natură“ şi o ciocârlie drept logo, va fi situat în zona centrală a expoziţiei şi va avea printre vecini Italia, Vaticanul, Franţa, Spania, Mexic şi Israel.
Expo Milano 2015 s-a desfășurat în perioada 1 mai – 31 octombrie 2015 şi a avut ca temă generală „Hrănirea planetei, energie pentru viaţă”/Nutrire il Pianeta, Energia per la Vita/Feeding the Planet, Energy for Life/Nourrir la Planete, Energie pour la Vie.
(dobrogeanews.ro)