CronicăPromovate

„Hala” EVZ

Io și Gabriel Grigore, în mai 1993, în redacția Evenimentului zilei, pe la ora patru dimineața.

Se lucra nonstop, că aveam și ediție de prânz. The good guy and the bad guy, c-așa era modelu’. Gabi, care era partenerul meu de echipă pe atunci, are acum propria gazetă la Pitești, Jurnal de Argeș. Io tot în „hală”.

În camera aia, de zece metri pe opt, erau uneori și peste patruj’ de inși care fumau cam toți în același timp. Țăcăneau mașinile de scris, sunau telefoanele și zbârnâiau niște stații de emisie-recepție Motorola. Acolo ne-am făcut ucenicia în presă și io și Dan Andronic și Adrian Halpert și Sorin Ovidiu Balan și Miron Manega și Doru Dragomir și Doru Dendiu și Bogdana Păun și Alecu Racoviceanu și Gongu Florin și Daniel Nanu și Alin Paicu și Alex Revenco și Gherghescu Gabriel și Radu Victor Dumitrescu și Gabriel Stanescu și Bogdan „Păsărică” Atanasiu și și Marcela Feraru și Cristi Godinac și Radu Moraru și Radu Baraba Popa și Cristian Botez și Burcioiu Cristian și Radu Tudor, chiar și Cartianu și mulți, mulți alții. Unii s-au lăsat de meserie, alții au murit și câțiva au rămas la fel de insistenți.

Nu aveam laptopuri, aifoane sau smartfoane, nici măcar pagere. Gugăl încă nu se inventase, iar internetul era un neologism. Tot ce publicam era producție proprie, din teren.

Mi-aduc aminte de răposatu’ George Pruteanu – care mi-era profesor de „Stilistică” la Școala Superioară de Jurnalistică și, totodată, coleg la ziar – cum le spunea gagicilor din secția „Cultură” al cărei șef era: „Bă, fetelor, mergeți și voi la o piesă de teatru, la film, la o cafenea sau la o cârciumă unde beau actorii… Veniți cu o știre d-acolo! Nu stați ca maimuțele la birou, că vă plictisiți”. Mă rog, avea el grijă și în alte moduri să le alunge plictiseala 🙂 Mie îmi zicea: „Marinare, când mă uit la tine văd globul pământesc… ”.

Poza ne-a făcut-o dom’ profesor Gabriel Boholț.

(Mihnea Petru Pârvu)